الجمعة 19 أبريل 2024

مرات اخويا _كااااامله

موقع أيام نيوز

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
قبل ما احكيلكم مشكلتي اعرفكم بنفسي انا اسمي رفعت وعندي دلوقتي سبعه وتلاتين سنه شغال نقاش بس حريف بطلب بالاسم في اماكن كبيره وشغلي محترم اووي...
كان الناس بتبولي يا خواجه اصلي شبه الخواجات شويه شعر وبشره شقرا وعيون زرقا يعني كان شكلي حلو من الاخر..
وكمدنت عايش مع امي واخويا الكبير منيجي عشر سنين واخويا كان شغال في اسكندريه في مكان اسمه الجانين بيطلعو الفاكهه وبيفرزوها وتتوزع علي السوق..
المهم في يوم اخويا دخل عندنا البيت ومانت معاه واحده وقال انها من المنطقه اللر كان سغال فيها وبنت يتيمه وما لهاش حد وقال انه حبها واتجوزها..
طبعا امي زعلت واخويا حاول يراضيها وخصوصا انها كانت غاليه عليه اوووي وهو كمان اكمنه الكبير اللي بيشتغل مش الصايع العاطل اللي زي حلاتي ما انا في الوقت ده ما كنتش لاقي شغل..
المهم عرف يراضيها وبدل ما امي مانت بتنام فب اوضه وانا واخويا بننام في اوضه بقي هو ومراته غي اوضه وانا علي الكنبه في الصاله وطبعا دي حاجه دايقتي..
مانت بنت شاطره وبتعمل شغل البيت كله بسرعه وده فرحني وخلاني انا مبسوط منها بس اللي حصل بعد كده ان مرات اخويا بقيت لما اكون في البيت لوحدي كانت تلبس لبس دايق اووي ووتتعمد تخرج بيعده قدامي وانا لوحدي وتفضب تعمل نفسها بتروق في البيت..



وانا كنت شاب وطايش شويه وما كنتش عارف ابعد عيني عنها واللي جنتي اكتر ان لما اخويا رجع قبل ما يشوفها دخلت غيرت هدومها.... وفضلنا علي الحال ده فتره بتاعت كده ست سبع شهور..
وفي مره كان البيت فاضي امي عند جيرانا واخويا في شغله وهي كانت في اوضتها وڠصب عني روحتلها وحاولت اقرب منها لقيتها بتبعدني وحلفت لتقول لاخويا وقالت ليا اني مش راجل الكلمه عصبتني واعتديت عليها...
بس لما فوقت من عصبيتي لقيتها بتهددني انها هتقول لاخويا وهتفضحني انا قولت ليها يوم وعدي بس هي كانت مصممع ټفضحني وفضات تستفزني بالكلام وانا ما حستش بنفسي غير وانا بمسك راسها